neděle 30. dubna 2017

Šátek granny



Granny square je velmi oblíbený a rozšířený způsob háčkování. Tradiční vzor (nebo metodu) granny square tvoří čtverec háčkovaný ze středu a skládající se z trojic dlouhých sloupků vzájemně oddělených řetízkovým okem. Tuto granny metodu však můžeme uplatnit i při háčkování dalších tvarů, např. trojúhelníkového šátku, tzv. poloviční granny square (half-granny square), který patří mezi nejčastější variace.

Šátek granny tvoří rovnoramenný trojúhelník s poměrně velkou hloubkou, a tedy i spotřebou příze. Vzor, který vychází ze středu přepony, se rovnoměrně rozšiřuje ve všech třech úhlech, tj. v cípech i ve vrcholu nad přeponou, a nejlépe vynikne ve vícebarevném provedení, např. z Caleido Lace AUSTERMANN.

Postup háčkování šátku granny square je zde.



7 komentářů:

  1. Děkuji za super návod i pro absolutně levé lidi na háčkování. Nedalo mi to a zkusila jsem dělat šátek..... už mám třetí klubíčko a šátek utěšeně přibývá.... snad se podle Vašich návodů na stará kolena i naučím háčkovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé! Pošlete pak fotografii :-D

      Vymazat
    2. tak šátek je hotov, jak budu moct, asi zítra, tak jej nafotím a dám na blog. Povedl se, nevypíchla jsem si oko.... hurááá

      Vymazat
  2. Ten se mi taky mooc líbí. Asi praštím s motykou a dám si pár oček. Tenhle vzor na mě vždycky působí krásně rytmicky a uklidňujícím dojmem :)

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodně :-) Stačí uháčkovat tak pět šest řad a pak už to jede samo :-D

    OdpovědětVymazat